nog 49 dagen.. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Anna Steijger - WaarBenJij.nu nog 49 dagen.. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

nog 49 dagen..

Door: Annasteijger

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Januari 2012 | Nederland, Eindhoven

Over anderhalve maand is het dan zo ver! Ik vertrek samen met Claudia naar Thailand voor bijna 5 weken.
Op zaterdag 14 juli vertrekken we om 11.55u vanuit Schiphol naar Helsinki en vanuit daar verder naar Thailand. Als alles goed gaat komen we op zondag ochtend 7.15 Thaise tijd aan. En dan begint het avontuur!
De eerste week gaan we vooral de cultuur leren kennen. Thais leren koken en spreken. Dit gebeurd in het plaatsje Singburi.
De daaropvolgende weken kunnen verschillen in volgorde maar zien er als volgt uit:
- Vrijwilligerswerk in het olifanten opvang. Hier gaan we elke dag de olifanten wassen, voeren en met ze naar het meer waar de olifanten lekker in het water kunnen spelen. Dit opvangcentrum ligt in het plaatsje Wang Thong, bekend van zijn rijstvelden!
- Trekking door Photoei National Park (Wang Thong). Dit schijnt een pittige trekking te zijn door de jungle maar wel erg mooi en we kunnen zelfs de bergstammen (hilltribes) tegen komen. Ik hou m'n camera op scherp! Daarnaast slapen we in hutten, dit lijkt me ook al een beleving op zich.
- Culture week. In Wang Nam Kieo, het stukje Zwitserland uit die provincie, tussen de bergen verblijven we een week in een tempel, waar we het Boeddhisme leren kennen!
- Weekendtour Bangkok. Tussendoor is er ook nog tijd voor Bangkok! We gaan dan onder andere op de fiets door Bangkok!

Omdat het programma op zondag eindigt en onze terugvlucht op donderdag is hebben we nog een paar dagen om zelf in te vullen. In die dagen willen we afreizen naar Phutek, uitrusten op de witte zandstranden en snorkelen tussen het prachtige koraal!

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, maar ik weet zeker dat het één groot avontuur gaat worden!