weekend Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu weekend Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

weekend Bangkok!!

Door: Annasteijger

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Zaterdagochtend vertrokken we om half 9 richting Bangkok(in een busje met airco thankgod!!) Rond 11u kwamen we aan, we werden afgezet in de buurt van de bekende Koa Sang Road. Daar zijn we op zoek gegaan naar een hostelleke, eigenlijk hebben we de eerste de beste genomen. Prima kamer: airco, warm water, gratis hoofd/schouder massage, wifi en geen ongedierte! Perfect. Meteen daarna zijn we op pad gegaan, we hebben veel gelopen die dag. We hebben de grootste liggende Boedha gezien, zijn naar de golden mountain gegaan en naar nog iets waarvoor we onze benen en schouders bedekt moesten hebben. Helaas hadden de meeste (incl me) een kort broekje en hempje aan! Dus die viel af! We gingen uiteindelijk richting China town maar tegen die tijd dat we daar aankwamen was alles alweer aan het sluiten, helaas.
In het spitsuur een taxi vinden in een niet-toeristisch stuk China town is trouwens niet aan te raden! We hebben echt lang staan zoeken.
Uiteindelijk weer aangekomen bij het hotel hebben we lekker gegeten in een zijstraat van Koa Sang Road (erg lekker, spinazie met dikke laag kaas, ui en champignons).
Na het eten alle kraampjes afgestruind en lekker cheap kleren gekocht! (Had echt niks mee moeten nemen, past nu al niks meer in m'n tas:o ).
Om half 10 savonds hadden we een afspraak bij de spa in het hotel, we hadden een anderhalf uur durende thai massage(we hadden alleen wat vertraging opgelopen omdat we nog dat ene shirtje moesten kopen.. Oeps) Dit is zeker de beste(!) massage die ik ooit heb gehad. Daaarna waren we zo ontspannen dat we lekker gingen slapen!
De volgende ochtend wilden we graag een fietstour doen van Co van Kessel. Onze wekker stond op half 6! Om 7 uur begon de fietstocht die tot 12u duurde. Wat een geweldige ervaring was dat! Iedereen die over Bangkok heeft verteld raadde Co van Kessel aan en we sluiten ons daar helemaal bij aan! We fietsten door China Town, staken de rivier over (geen idee waar we uit kwamen) en gingen op een gegeven moment op een long tail boat (half uur). We hebben echt de krottewijken van Bangkok gezien, maar ook de dure wijken en wat tempels. Prima samenvatting als je maar kort in de stad bent!
Bij terugkomst in het hotel (waar Co van Kessel zit gevestigd) zijn we nog wat straatjes doorgewandeld en daarna de metro naar het busstation gepakt. Nu lekker weer in het guesthouse.
Morgenvroeg vertrekken we om half 9 naar Khao Yai National Park voor een trekking. 4 dagen, 7 uur lopen per dag, slapen in een hangmat en verder helemaal niks!! Zie er nog een beetje tegenop, maar zolang ik geen dikke spinnen op me krijg dan is het goed!
Over een weekje zal ik laten weten hoe het was!

Xxxx Anna