aankomst in het paradijs koh samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu aankomst in het paradijs koh samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

aankomst in het paradijs koh samet

Blijf op de hoogte en volg Anna

31 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

We zitten nu dan eindelijk in het paradijs van Thailand: Koh Samet.
Maandag ochtend vertrokken we vroeg (om half 7) met 4 franse meisjes en onze Lient (stupid guide from last week). Het was een lange vermoeiende reis en al helemaal als je maar twee boterhammetjes met jam gegeten hebt. Na enkele keren overstappen gingen we dan eindelijk lunchen tegen 13.00u. We kregen noodlesoep, lekker maar niet genoeg! Onze gids had het beter bekeken met een bord rijst. Dus gingen we daarna nog wat eten inslaan bij de 7/11. Een snicker doet dan goed!! Toen we op de boot gingen richting het eiland was het slecht weer. Het begon te regenen en ik betwijfelde of mijn backpack die vooraan in de punt lag wel bleef liggen door die hoge golven! Gelukkig ging alles goed.. Toen ik zag hoe het vlees en vis vervoerd werd naar het eiland werd ik spontaan vegetarisch! Gewoon plastic zakjes vol met vlees en zonder ijs, dan vraag je er om ziek te worden.
Om 3 uur waren we dan eindelijk in onze kamer! Lekker twee persoonskamertje met tv en koelkast!
We hebben meteen even alle kraampjes bekeken, natuurlijk overal hetzelfde, maar toch! Helaas kwamen we tot de conclusie dat het in Koa San Road (backpackers straat Bangkok) toch een stuk goedkoper is! Gelukkig gaan we daar dit weekend weer heen:).
Daarna hebben we ons even opgefrist en zijn we met twee franse meisjes gaan eten. Heerlijk om niet om 17.00u te moeten eten. Om 20.00u zaten we aan een lekkere pizza! Het was een erg leuke avond en we hebben na het eten lekker op het strand gezeten bij een kroegje en daar een grote emmer cocktail (Mai Tai) op en een waterpijpje(kersensmaak;)) erbij. Met goed uitzicht, dikke vuurshow van ong. 10 knappe thaise mannen hebben wij ons goed vermaakt!
Vanmorgen hebben we lekker voor het eerst echt lang uitgeslapen! Dat hadden we blijkbaar wel nodig.
Smiddags hebben we ons eerst laten verwennen met een goed ontbijt: ananasshake en ananaspancake en een mani- en pedicure gedaan. Dit had ik uberhaupt nog nooit gedaan, dus vond het wel luxe! Wel jammer dat ze zo'n 4 lagen nagellak op je nagels deden, ik ben veel te ongeduldig om zo lang te wachten! Dus mijn nagels zijn nu alweer verpest.
We hebben daarna een scooter gehuurd voor een uurtje om over het eiland te crossen. Heb je een rijbewijs? Vroegen ze niet om, helm? Hebben ze niet eens! Dus we gingen echt op z'n thais rijden.. Maar als een kind van 12 hier op een scooter rijdt kan ik dat vast ook wel!
De wegen waren echter nogal hobbelig, vol stenen en plassen water en ik had nog nooit op een scooter gereden! Doodeng dus! Claudia had me op het begin verteld: links remmen, rechts gasgeven. Ik was dat alweer vergeten en deed rechts remmen, rechts gasgeven. Je voelt hem al aankomen, na 10 min rijden lag mijn scooter op de grond! Ik kon er gelukkig nog net vanaf springen. Na een half uur had ik het eindelijk een beetje door.. Maar vond het veelste eng! Je kon niet echt hard rijden en het was nogal heuvelachtig. Voor mij mocht dat uur snel voorbij zijn, was zo bang om te vallen.. Gelukkig hebben we het overleeft! Maar heb helaas niet veel meer van het eiland gezien, alleen de weg! Haha
Het weer is vandaag bewolkt helaas, hopelijk wordt het morgen mooi weer want dan hebben we een boottocht en gaan we snorkelen! (Weer een nieuwe ervaring voor mij!)

Maar vanavond eerst de pasta hier uitproberen!!

Lieve groetjes,
Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anna

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4499

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 04 April 2014

Thailand

14 Juli 2012 - 16 Augustus 2012

Thailand

Landen bezocht: