laatste dagen Koh Samet & weekendje bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu laatste dagen Koh Samet & weekendje bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

laatste dagen Koh Samet & weekendje bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi volgers,

Vorige week in Koh Samet heeft ons heel erg goed gedaan! We zijn elke avond naar de vuurshow wezen kijken en hebben de jongens van de fireshow ontmoet, super gezellig! Na de vuurshow ging het feestje vrolijk door tot in de late uurtjes. 'S ochtends sliepen we lekker uit en gingen we brunchen. Ook een massage en henna tattoo kon niet ontbreken! Ik heb er eentje op m'n hand.
Woensdag hadden we de boottocht, we hadden goed weer! We gingen op verschillende plekken snorkelen. Ik heb koraal gezien en hele schollen met visjes. De gids die telkens duikte had een extra zuurstofmondje en daarmee kon ik met hem mee duiken. Hij liet me van heel dichtbij het koraal zien, dat was echt heel mooi.
Gisteren hebben we de bekende Full moon party gehad en dat was wel gaaf! Eigenlijk net zo'n feest als alle voorgaande dagen maar dit keer met extra speciale vuurshow.
Toen we 's nachts terug kwamen moesten we onze koffers nog inpakken en lagen uiteindelijk pas laat op bed. Na 2 uur te hebben geslapen ging onze wekker alweer. Op naar Bangkok again! We gingen met een speedboat naar het vaste land en namen daar een minibus die ons af zou zetten op Kao San Road, Bkk! De minibus zette ons uiteindelijk heel ergens anders af bij een busstation. Hier hebben we de bus gepakt voor maar 11 baht! Geen geld, en ook wel weer heel apart om tussen de bevolking in een volle bus te zitten met al je tassen.
Uiteindelijk aangekomen zijn we nadat we hadden ingecheckt in ons vertrouwde hostel (Thai Cozy hostel) meteen op pad gegaan. Het vriendje van Claudia was toevallig ook in Bangkok dit weekend en die sliepen maar een paar straten van ons vandaan. Super luxe hotel met zwembad en daar gingen we dan ook even stiekem gebruik van maken. Daarna zijn we op Koa San Road gaan shoppen en hebben lekker gegeten in een heel mooi en gezellig restaurantje. Hier hadden ze lasagne!!! En die was heerlijk.
Tijdens het eten kwamen we wat andere meiden tegen van het programma en daarmee zijn we naar het hotel van de Hangover 2 geweest. Suuuuuuper luxe hotel, prachtig uitzicht en gouden koepel. Dit was toch wel letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt!
Op de terugweg gingen we met z'n 6e(!) in een taxi. Dat was echt hilarisch. 5 is het max. en Claudia lag op onze benen dus die moesten we bedekken. We kwamen nog politie tegen onderweg maar die heeft het niet gezien gelukkig!
'S avonds hebben we met Tim (vriend van Claudia) en wat van hun reisgenoten wat gedronken en lagen uiteindelijk weer laat in bed.

Na alweer een korte nacht van 3 uur zijn we naar de Floating market geweest, net buiten de stad. Super grote markt langs het water maar ook op het water. Voor 150 baht kon je een bootje huren en daarmee het marktje rond. Heel mooi om te zien hoe die thaise vrouwen aan het koken zijn op een longtailbootje en je proberen dingen aan te smeren. Het was alleen wel een stuk toeristischer dan ik had verwacht. 'S middags zijn we op ons gemak weer rustig richting onze thuisbasis Singburi gegaan. Voor de laatste keer alweer!

Liefs, xxx Anna