Weekje olifantenverzorgster! - Reisverslag uit Wang Thong, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu Weekje olifantenverzorgster! - Reisverslag uit Wang Thong, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

Weekje olifantenverzorgster!

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Augustus 2012 | Thailand, Wang Thong

Hallo allemaal,

Deze week zijn we dan eindelijk naar de olifanten geweest! In Whang Tong.
Maandag hebben we de hele dag gerezen en kwamen uiteindelijk om half 4 aan in het park. In dit park verblijven de olifanten, maar er zit ook een heel groot ressort en daar sliepen wij. Niet verkeerd dus. Nadat we ons welkomsdrankje op hadden gingen we meteen kennis maken. Wat een geweldige dieren zijn dat! Ik kan er uren naar kijken.
Dinsdag begon het dan echt, de olifanten verzorgen. Het gaat elke dag ongeveer hetzelfde. We beginnen 's ochtends om 9uur. De olifanten hebben dan ong. 2 uur om vrij rond te lopen en te eten. Daarna gaan we op de olifant terug naar de plek waar ze verblijven. Hier gaan we ze wassen. Als ze weer helemaal schoon zijn krijgen ze eten en als dat op is maken we de plaats schoon. Ondertussen is het dan alweer tijd voor de lunch en gaan we terug naar het ressort.
Tegen 2 uur in de middag gaan we weer terug en begint hetzelfde ritueel, alleen nu gaan we ze eerst voeren en daarna mee naar het park.
Ze kunnen zoveel met hun slurf, ongelofelijk! Er zitten 3 kleintjes bij, een van 1jr en twee van 2jr. Ze zijn echt super ondeugend en je ziet dat ze hun slurf nog niet helemaal onder controle hebben. Mooi om te zien. Ze dagen je ook telkens uit, maar echt spelen kun je niet want ze zijn nu al veelste sterk.
De oudste olifant is tegen de 60jr en komt uit Chiang Mai, waar hij voor de industrie werd gebruikt. Een ander mannetje heeft drie vrouwtjes, waarvan een zwanger. Een zwangerschap bij olifanten duurt bijna 2 jaar. Ze zijn dan ook wel al heel groot als ze eruit komen.
Woensdag middag hebben we geraft. Het regende die dag, maar het was wel heel erg leuk om te doen!
Donderdag hebben we 's ochtends het voer voor de olifanten gehaald bij een ananasplantage. De ananas was al geoogst. Tijdens het plukken hadden we soms een aangename onderbreking voor een vers geschilde ananas! Het was erg mistig en we zaten in de bergen. Heel apart, misschien zelfs een beetje mysterieus maar vooral mooi!
Dit was meteen alweer de laatste dag met de olifanten. 'S middags hebben we met een van de grotere olifanten gezwommen en dit was echt gaaf! Ik denk dat dit tot nu toe echt mijn hoogtepunt was. We hebben vooral ook erg veel gelachen, want we zwommen tussen de poep en plas.. Maar ach!
Vrijdag namen we alweer afscheid van de olifanten en mochten we nog even op ze rijden. Daarna begon ons eigen avontuur naar Chiang Mai.

Raar om over een week alweer thuis te zijn, maar daar proberen wij nu nog zo min mogelijk aan te denken.

Liefs,