Sawadee ka! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu Sawadee ka! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Anna Steijger - WaarBenJij.nu

Sawadee ka!

Door: Annasteijger

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Juli 2012 | Thailand, Singburi

Sawadeeee ka! (hallo!)

Eindelijk heb ik een fatsoenlijke computer tot mijn beschikking om een verhaaltje te kunnen schrijven.
Afgelopen maandag is ons eerste programma van start gegaan. We overnachten in the lemon house, in een klein plaatsje vlakbij Singburi. Dit is een guesthouse en zitten we met meerdere jongeren die ook allemaal programma's hier volgen. Het is super gezellig en we hebben een kamer met genoeg waaiers, lekker koude douche en het is schoon!
Maandag gingen we van start met een wandeling rondom the lemon house. We kwamen langs een basisschooltje en hebben onze eerste tempel gezien. Daarna gingen we met de bus naar Singburi maar kwamen eerst langs een andere tempel met (wat ooit de grootste boedha was) een gigantisch grote boedha (35 m hoog) super mooi! En helemaal van blad goud. Daar hebben we veel geleerd over het boedhisme.
Smiddags hebben we lekker geluncht, rijst met groentesaus en tofu. Smiddags zijn we in Singburi op de markt gaan lopen, wat een wereld van verschil zeg! Overal lag gewoon vlees open en blood op tafel.
'S avonds hebben we in het guesthouse gegeten en kwam er na het eten wat leerlingen van een school uit de buurt, zij gaven ons een welkoms dans(maar volgens mij wist de helft niet wat ze deden). Super lieve kinderen, de mensen hier zijn trouwens ook allemaal super behulpzaam en aardig!! 'S avonds werden we met een busje naar de plaatselijke 'kroeg' gebracht.Ook leuk, een cocktail voor 50 baht (38 baht = 1 euro). Super goedkoop dus!

Dinsdag
We zijn de hele dag naar de oude hoofdstad van Thailand geweest, Ayuthaya. Super mooie stad! Heel veel tempels (wats). Maar aan het eind van de dag had ik die tempels ook wel weer gezien, het was zo warm(!) dat het moeilijk vol te houden was.
We hebben ook die dag de eerste olifanten gezien, wat een geweldige dieren zeg! Helaas was dit wel voor toeristische doeleinden en zaten de olifanten die niet rond liepen met toeristen op hun rug strak vast aan ijzeren kettingen. Ik vond het afschuwelijk om te zien. Het enige wat ik kon doen voor die beesten was een mandje met eten kopen en aan hun geven en souvenirs kopen want dat geld zou naar de olifanten gaan. Dit heb ik uiteraard gedaan!
's middags en 's avonds weer typisch thais op en als toetje lekker vers fruit.

Vandaag
Ondertussen al een heel verhaal getypt wat gaat dat snel zeg!
Vanmorgen hebben we van kokosnootkraaltjes armbandjes gemaakt. En hebben daarna in het andere guesthouse (twinhouse) thaise kookles gehad. Noodles en papaya salade, en het was lekker!
Nu hebben we vrije tijd om naar het zwembad te gaan of zoals ik nu het dorp in. We hebben echt al drie dagen super heet weer gehad en net vandaag is het de hele dag bewolkt.
Volgens mij is mijn tegoed op van internet dus ga het snel afronden!

Liefs Anna

• 19 Juli 2012 - 08:42

Papa:

geweldig om te zeen dat jullie het zo naar de zin hebben, geniet er maar lekker van hvj ben je al bruin aan het worden hahaha.